Vesilahden seurakunnan logo ja motto: arjessa ja pyhässä.

Päiväkerho

Päiväkerho on tauolla kevääseen 2024 saakka. Tiedotamme päiväkerhon tilanteesta huhti-toukokuussa 2024.

Päiväkerho on tarkoitettu kaikille 3-5 -vuotiaille lapsille ja se kokoontuu kerran viikossa klo 9.30-11.30 Pappilassa.  Päiväkerhossa leikitään ja lauletaan, askarrellaan, syödään eväitä ja opetellaan toimimaan ryhmässä. Toimintaa ohjaa kiirettömyys, luovuus, yksilöllisyys ja lapsen kokonaisvaltaisen kasvun, kehityksen ja oppimisen tukeminen. Hartaushetkessä lauletaan, opetellaan hiljentymistä ja rauhoittumista, ihmetellään yhdessä elämän pieniä ja suuria asioita sekä tutustutaan Raamattuun ja muihin kristillisen perinteen asioihin.

Päiväkerho on osa kirkon kasteopetusta. Se tarkoittaa, että opettelemme yhdessä elämään ja kasvamaan siinä uskossa, jonka lapsi on kasteen kautta lahjaksi saanut. Päiväkerhoon saa kuitenkin tulla sellainenkin lapsi, joka ei ole seurakuntamme jäsen tai jota ei ole kastettu.
Päiväkerhojen ajaksi saattajat voivat halutessaan jäädä "vanhempainparkkiin" Pappilan keittiöön. Omat eväät, sisätossut & mukavat, sotkunkestävät vaatteet päälle.

3-vuotiaat voivat aloittaa kerhon kolme vuotta täytettyään, myös kesken toimintakauden.
Päiväkerhomaksu on 30 e/kausi. Kesken kauden kerhon aloittavat maksavat koko kauden hinnan.

Päiväkerhomaksuun voi hakea vapautusta kirkkoherra Harri Henttiseltä.

Tiedustelut, vapaat päiväkerhopaikat p. 040 511 2444.

Päiväkerholaisia kuuntelemassa hartautta.

Kasvatuksen ohjaaja

Sari työskentelee Vesilahden seurakunnassa kasvatuksen ohjaajana.

Työni pitää sisällään erilaista viikkotoimintaa lapsille ja perheille, lapsille ja perheille suunnattuja jumalanpalveluksia ja muita tilaisuuksia, niiden suunnittelua ja toteuttamista.

Työhöni kuuluu myös lähetyssihteerin tehtäviä.

Teen yhteistyötä varhaiskasvatuksen ja muiden tahojen kanssa.

Tykkään lukea satuja, askarrella eri ikäisten kanssa ja hyödyntää musiikkia työssäni.

Moikataan kun tavataan!

Diakoni

Minna on diakoni ja RE-sielunhoitoterapeutti. Minnan tavoittaa olopäiviltä, Topi-ryhmän kanssa touhuamasta sekä Pappilasta kerhoista. Minna hoitaa myös diakonia-avustuksia, on kriisityössä mukana sekä tekee kotikäyntejä. Jos tarvitset apua tai tukea elämän eri haasteissa, niin ota rohkeasti yhteyttä Minnaan.

Kirkkoherra

Olen Harri Henttinen ja Vesilahden seurakunnan kirkkoherra tai hauskemmin sanottuna ”KirkkoHarri”.

Olen pappi ja seurakunnan johtaja ja olen  työntekijöiden ja kaikkien viranhaltijoiden esimies. Olen myös kirkkoneuvoston puheenjohtaja. Minun kauttani asiat menevät kirkkoneuvoston ja kirkkovaltuuston käsittelyyn.

Asun kirkkoa vastapäätä Tapulinmäellä, mutta useimmiten minut löytää pappilasta, jos en ole jossakin menossa. Jos on asiaa, voit soitella tai lähettää sähköpostia tai muita viestejä. Pappilan ovikelloa voit aina soittaa, jos sisällä on valot aukioloaikojen ulkopuolellakin. Minulla on kilpikonna nimeltä Matteus. Olemme kumpikin kasvissyöjiä ja pidämme väreistä. Vesilahti on maailman paras paikka. Tervetuloa tutustumaan!