Vesilahden seurakunnasta apua ja tukea arkeen

Elämässä on usein tilanteita, jolloin tarvitsemme apua ja tukea. Seurakunnasta voit aina hakea apua eri elämäntilanteissa, tärkeintä on ettet jää yksin. Ota rohkeasti yhteyttä - seurakunta on olemassa meitä jokaista varten. Tarjoamme luottamuksellista keskusteluapua, sielunhoitoa ja tukea elämän eri taitekohdissa ja kriiseissä sekä yksinäisille että perheille.

Voit tavata diakoniatyöntekijöitä joko varaamalla vastaanottoajan tai Vesilahden seurakunnan tilaisuuksissa ja ryhmissä. Voit osallistua ryhmiin, joita on ikäihmisille, omaishoitajille, tai kun kaipaat tukea esimerkiksi raittiuteen, työttömyyteen ja mielenterveysasioihin. Tarvittaessa diakoniatyöntekijä tulee myös kotiisi.

Diakonia auttaa kaikkia vesilahtelaisia ihmisiä, myös kirkkoon kuulumattomia.

Diakonia- ja lähetystoimikunnan jäsenet 2021-2022

-      Valto Sorva (pj.)

-      Lahja Ali-Löytty

-      Kaija Sillanpää

-      Johanna Vuori

-      Niina Vartiamäki

-      Panu Bergius

-      Kari Lepola

-      Pirjo Tanni

-      Päivi Salonen

Harri  Henttinen, kirkkoherra

Minna Alajoki, diakoniatyöntekijä

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Älä jää yksin epätoivoisten ajatusten kanssa, vaan hae rohkeasti apua. Sinua autetaan!

Epätoivoisia ajatuksia? – Sinua autetaan

Olisiko sielunhoitoterapiasta sinulle apua?

Sielunhoitoterapia on kristillistä terapiatyötä, jonka pyrkimyksenä on auttaa ihmistä kokonaisvaltaisesti hänen ongelmissaan, yksityisyyttä ja yksilöllisyyttä kunnioittaen. Sielunhoitoterapiassa yhdistyvät psykologinen tieto ja tarapeuttiset taidot kristillisessä viitekehyksessä.

Jos koet elämässäsi tällaiseen tarvetta, niin ota rohkeasti yhteyttä Minnaan ja sovi tapaaminen.