Kodin siunaaminen

Uusi tai vanha koti, vuokra- tai omistusasunto - kodin siunaamisen voi tehdä missä elämänvaiheessa tahansa ja kaikissa kodeissa. Tilaisuus saa olla asukkaidensa näköinen, rento tai juhlava, pienellä tai isolla porukalla. Kodin siunaaminen voidaan luontevasti liittää myös muihin kodin juhliin kuten tupaantuliaisiin tai kotona vietettävään kastetilaisuuteen.

Kodin siunaaminen on vanha kristillinen tapa. Kotia siunatessa kiitetään kodista ja pyydetään siunausta sen asukkaille. Kodin siunaus ei ole kirkollinen toimitus samalla tavalla kuin kaste tai vihkiminen, joten sen voi tehdä myös seurakuntalainen. Usein kodin siunauksen toimittaa kuitenkin pappi.

Jos haluat kodillesi siunauksen ja papin juhlaan mukaan, ota yhteyttä kirkkoherranvirastoon.

Talvinen sininen omakotitalo sinisellä hetkellä.

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta