Vesilahden seurakunta näkyy ja kuuluu hyvällä tavalla vaikka aikuisten toiminta on tauolla

Siunattua vuotta 2022 -tekstikuva.

Koronarajoitusten vuoksi aikuisille suunnatut ryhmät ovat tauolla toistaiseksi. Jumalanpalvelukset ja kirkolliset toimitukset jatkuvat rajoitetuin osallistujamäärin. Jumalanpalveluksiin voi kuitenkin edelleen osallistuja rajaton määrä etänä seurakunnan Youtube-kanavan kautta. Pääset osallistumaan striimattaviin tilaisuuksiin tästä linkistä seurakunnan youtubeLinkki avautuu uudessa välilehdessä:ssa.

Vesilahden seurakunta on ollut näkyvässä roolissa kirkon neljästä papista kertovassa Ylen Papisto -sarjaLinkki avautuu uudessa välilehdessässa (aukeaa linkistä uuteen ikkunaan). Televisiossa joululomalla esitetty sarja on niittänyt kiitosta ja monenlaista pohdintaa kirkon pappeudesta, seurakuntaelämästä ja Vesilahdesta. Sarjaa pääsee katsomaan edelleen netistä Yleareenan sivuilta (linkki ylempänä).

Syksyn 2021 aloitimme Vesilahden seurakunnan omasta villasukasta haaveilun. Asiaa pähkäiltyämme päädyimme pyytämään ohjetta Vesilahden Taitokeskuksesta eläkkeelle jääneeltä Eeva Nytorpilta. Vesilahtelaiseen tapaan Eeva ensin empi osaamistaan ja ryhtymistään, mutta jo saman päivän aikana hän suunnitteli ensimmäisen version Kattoratsastajan sukistaan! Seurakuntapastori Kaisa Karema, joka muutoinkin harrastaa sukkien kutomista lupautui projektin koeneulojaksi ja tiedotusvastuu projektista jäi seurakunnan nuorisotyönohjaaja-tiedottaja Merja Viljaselle.

Kattoratsastajan viikottain päivittyvää ohjettaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (aukeaa linkistä uuteen ikkunaan) saat neulottua tai kudottua, kumpaa termiä mieluummin käytätkin, itsellesi joko pidemmät tai nilkkapituiset Kattoratsastajan sukat. odotamme jännityksellä, miten mysteerisukkaneulonta otetaan vastaan. Tänään nimittäin paljastettiin ensimmäinen osuus, valepalmikoista koostuvan resorin neulonta. Ohjeet löytyvät Vesilahden seurakunnan sometileiltä , Facebookista ja Instagramista, verkkosivun lisäksi.

Seurakunnassa pohditaan paraikaa myös ulkonatapahtuvien tilaisuuksien järjestämistä. Mietimme, voisivatko ne olla kotakokoontumista, yhteistä luistelua tai hiihtoa, kävelyä tai vaahtokarkkien paahtamista nuotiolla. Otamme ilomielin ideoita vastaan! Voit lähettää seurakuntaan ulkoilman kokoonutumisen pohdintaan omia ehdotuksiasiasi  tekstiviestillä tai whattsapilla, p. 040 804 9108 tai sähköpostilla: vesilahden.seurakunta@gmail.com tai soittaa suoraan vs.kirkkoherra Kaisa Karemalle, p. 050 307 8147, sillä KirkkoHarri on paraikaa lomalla 23.1.2022 asti.

Suosittelemme lämpimästi myös kävelylenkkiä kirkonkylällä hämärän tullen, sillä kirkon pihassa upeat kuusenvalot loistavat vielä laskiaissunnuntaihin asti. Kutsu kävelylenkille mukaan ystäväsi tai pyydä lenkkeilseuraa seurakunnasta (ylläolevista yhteystiedoista), niin ei tarvitse yksin kävellä.

Wed Jan 12 11:30:18 EET 2022