Vesilahden seurakunta kutsuu pyhäinpäivänä kirkkoon klo 16

Kolme kynttilää palaa tunnelmallisesti lasilyhdyissään.

Marraskuisena pyhänä voi hiljentyä ja muistella kiitollisina edesmenneitä rakkaitaan.

Pyhäinpäivä on aiemmalta nimeltään pyhäinmiestenpäivä. Pyhäinpäivä on Suomessa hiljainen ja harras päivä, jolloin omaiset vievät edesmenneiden lähimmäistensä haudoille kynttilöitä, seppeleitä tai kukkia.

Lähimmäisen muistelun lisäksi pyhäinpäivä muistuttaa jälleennäkemisen toivosta. Iltakirkossa seurakunnan vapaaehtoiset sytyttävät jokaiselle viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleelle henkilölle oman kynttilän samalla kun hänen ikänsä ja nimensä luetaan. Iltakirkossa sytytetään viitisenkymmentä kynttilää.

Iltakirkon yhteydessä voi samalla viedä kynttilän läheisensä haudalle ja tehdä iltakävelyn hautausmaanpoikki kynttilöiden loisteessa. Jos ei pääse sytyttämään kynttilää toisella paikkakunnalla sijaitsevalle omaisen haudalle, voi kynttilän viedä hautausmaalla muualle haudattujen muistomerkille siunauskappelin taakse.

Tervetuloa yhdessä läheistesi kanssa Vesilahden seurakunnan järjestämään pyhäinpäivän iltakirkkoon 6.11.2021 klo 16. Pappeina toimivat Harri Henttinen ja Kaisa Karema. Kanttorina toimii Satu Sointu-Siltanen ja Kurkien kaiku -kuoro. Iltakirkko myös striimatan seurakunnan Youtube-kanavalle. Tästä linkistä aukeaa seurakunnan Youtube-kanava uuteen ikkunaan.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-10-26 14:43:00.0