Ilahduta äitiä

Keltainen ämpäri aidan seipäässä kiinni. Ämpärissä kukkasia ja teksti: löytäjä saa vielä äidilleen tai isoä...

Tämä ämpäri pappilan pihapiiristä on jo löydetty. Vastaavanlaisia on myös pinkkeinä eri puolilla Vesilahtea.

Mitähän kivaa keksittäisiin äitienpäivän kunniaksi, pohdittiin Pappilassa viime viikolla. Pian idea ämpäreistä syntyi ja samalla ajatus ulkona tapahtuvien kohtaamisen mahdollisuudesta sisätilaisuuksia koskevien tiukkojen rajoitusten vuoksi. Alunperin projektin työnimenä oli ulkoiluta äitiä, mutta se muuttui muotoon ilahduta äitiä, sillä ämpärit päätettiin kuitenkin jättää suhteellisen näkösälle ja helposti löydettäviksi.

Nuorisotyönohjaaja Merja Viljanen ja työkokeilija Olga Aaltonen suunnittelivat ja shoppailivat yhdessä muiden työntekijöiden kanssa ämpärin yllätyssisältöä, kirkkoherra Harri Henttinen kirjoitti ämpäriin tervehdysviestin ja aiemmin mainittu voimakaksikko kuljetti 15 ämpäriä eri puolille Vesilahtea.

Uutisen julkaisuun mennessä on jo kolme ämpäriä ehtinyt löytyä - eli vielä on 12 ämpäriä löydettävissä!

Kun löydät ämpärin, saat kurkata sisälle ja viedä ämpärin äidille tai isoäidille ja kertoa terveisiä seurakunnasta. Ota mielellään myös kuva ämpäristä, mutta jätä sisältö kuvaamatta, jotta yllätyksellisyys säilyy vielä toisillekin. Ämpärit ovat pinkkejä ja keltaisia ja ne ovat näkyvillä joko puun oksalla tai maassa. Kuvat paikalleen kuljetetuista ämpäreistä julkaistaan seurakunnan somekanavassa keskiviikon aikana.

Seurakunta toivottaa jo etukäteen hyvää ulkoilusäätä ja ulkoiluhetkiä äitien ja isoäitien seurassa. Jos kasvokkain kohtaaminen ei onnistu, niin ollaan ainakin yhteyksissä äiteihin vaikka puhelimitse.

Ja hyvää äitienpäivää, Äidit ja Isoäidit, olette perheellenne tärkeitä ja rakkaita!

2021-05-05 12:40:00.0