Keskustelupalsta on perustettu!

Kuvakaappaus keskustelupalstan etusivusta.

Joskus vanhat keinot ovat parempia kuin pussillinen uusia. Perinteinen ja samalla uusi seurakunnan keskustelupalsta on nähnyt päivänvalon.

Vesilahden seurakunnan valmistella oleva uusi viisivuotisstrategiaa on kuulunut keksiä keinoja, miten tavoittaa seurakuntalaisia paremmin  varsinkin näinä aikoina, kun aikuisten kokoava toiminta ei ole mahdollista. Uusi keskustelupalsta on toivoaksemma myös vastaus tähän tarpeeseen.

Palstan äitinä voidaan pitää kirkkovaltuutettu Anja Halisevaa, joka strategistyöskentelyssä toi esiin toiveensa keskustelupalstasta. "Että ihmisillä olis paikka missä kysyä seurakunnan asioista ja että seurakunta vois kestoa maanläheisemmin tekemistään. Samalla olisi paikalla jutella omista asioistaan jonkun ihmisen kanssa, ettei kukaan jäis yksin. Eikä hautois vaan omassa mielessään asioista"

Keskustelupalstan nimeksi valikoi sana ernomane. Ernomane on Vesilahden murretta ja tarjoittaa erikoista, kummallista, outoa ja joskus jopa aika hienoakin. "Oli se vaan ernomane tapaus!" Palstan säännöt ja osiot on kirjoitettu Vesilahden murteella, mutta palstalle saa kirjoitella vapaasti omalla puhekielellään.

Ernomane keskustelupalsta sopii nimeksi sikälikin hyvin, että palstan verkkotilan on lahjoittanut lempääläinen yrittäjä Erno Räsänen, Xetnet-yrityksestä.  Ernoa palstan nimen valinta nauratti, muttei hän laittanut sitä pahakseen. "Mielelläni olen tällaisena aikana tukemassa hyvää asiaa".

Seurakunnan keskustelupalsta vaatii rekisteröitymisen, mutta itse kirjoitelu sujuu mukavasti nimimerkin takaa. Haluessaan voi toki käydä esittäytymässä, niin kuullaan, että kuka nimimerkin takaa kirjoittelee. Tule mukaan kirjoittamaan ja kommentoimaan, etä saadaan mukava yhteisö rakennettua myös facebookin ja livetapaamisten ulkopuolelle.

Kirjoittelu on vapaata ja toivoaksemme hyvinkin laajasti kaikenlaisia asioita kattavaa.

Palstalle myös kaivataan vapaaehtoisia moderaattoreiksi.

Jos siis olet ollut, nyt jo retrolla 1990-luvulla jonkin keskustelupalsta moderaattorina tai adminina, sinulla on varmaan homma hallussa, sillä ei pyörälläajoakaan niin helposti unohda! Olet tervetullut mulkaan myös palstan taustavoimiin! Ilmoittaudu tähän tehtävään Merjalle: merja.viljanen@evl.fi tai 0408049111. Merjalta saat myös apua, mikäli palstalle rekisteröitymisen kanssa on haastetta.

Nähdään palstalla!

2021-02-08 11:20:00.0