Haluaisitko tulla ehtoolliselle?

Kuva ehtoollisleivistä lautasella juuri ennen ehtoollisen asettamista.

Ehtoollishetket pienryhmille ovat alkamassa.

Tampereen piispa Matti Repo muistutti Tampereen hiippakunnan seurakuntia siitä, että monella seurakuntalaisella on kaipuu ehtoolliselle. Varsinkin näinä aikoina, kun jumalanpalveluksiin voi osallistua vain striimin välityksellä ja edellisestä ehtoollisella käymisestä alkaa olla kuukausia aikaa.

Olemme myös Vesilahden seurakunnassa aloittamassa pienryhmien (maksimissaan) 10 hengen ehtoollishetkien viettämistä. Ensimmäinen pienryhmäehtoollinen järjestetään torstaina 4.2. klo 14-14.45 seurakuntatalolla. Mukana voi olla vain 10 henkilöä eli KirkkoHarrin ja Satu-kanttorin lisäksi 8 ehtoollisvierasta.

Keskiviikkona 10.2. klo 18 järjestetään pienryhmäehtoollinen Narvan kyläkirkossa. Silloinkin paikalla pääsee 8 ehtoollisvierasta.

Mikäli haluat osallistua ehtoollishetkeen, ilmoittaudu suoraan KirkkoHarrille p. 050-5210327 tai harri.henttinen@evl.fi .

Mikäli sinulla on ystäviesi, ryhmäsi tai perheesi kanssa halu saada pienryhmänä ehtoollista, olethan suoraan yhteydessä kirkkoherraan, niin myös muita pienryhmän ehtoollistilaisuuksia voidaan toteuttaa seurakunnan tiloissa.

Maailmalla myrsky pauhaa. Meille toivotetaan rauhaa. Alttarille käydä saamme, ehtoollisen juhlan jaamme. On niin turvallista olla, taivaan Isän asunnolla. Hän on itse läsnä täällä, siunaus on päämme päällä.
​​​​​​​Virrestä 950, 3. säkeistö.
​​​​​​​Anna-Mari Kaskinen, suomalainen kansasävelmä/Toivo Hannikainen 1925.

2021-01-26 15:43:00.0