Vesilahden seurakunta on läsnä kesälläkin - verkossa ja kasvokkain, arjessa ja pyhässä-

näkymä kivisakastin ovesta ulos kohti vihertävää nurma ja auringonpaistetta, joka tulvii sisään ovesta.

1.6.2020 alkaen Vesilahden seurakunnan järjestämä kokoava toimintaa toteutetaan pääosin kirkossa tai ulkona säävarauksella. Kesän tapahtumat päivittyvät verkkosivuillemme. Rippikouluja koskeva ohjeistus annetaan erikseen asianomaisille. Muusta leirimuotoisesta toiminnasta annetaan ohjeistus osallistujille. Ohje päivittyy heinäkuussa.

Yli 70-vuotiaille suunnattua kokoavaa toimintaa ei järjestetä kesän aikana sisätiloissa.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat ovat tarkentaneet ohjetta kokoontumisrajoitusten vaiheittaisesta purkamisesta, minkä seurauksena jumalanpalveluksiin voi kesäkuusta alkaen osallistua turvavälein yli viisikymmentä henkilöä. Vesilahden kirkossa enimmäisosallistujamäärä on 150 henkilöä.

Jumalanpalvelukset kirkossa ja netissä

Sunnuntaisin jumalanpalvelukset ovat kesäkuusta alkaen normaalisti Vesilahden kirkossa kello 10. Jumalanpalvelukset ovat katsottavissa myös suorana lähetyksenä seurakunnan youtube-kanavalta sunnuntaisin kello 10 riskiryhmien huomioimiseksi. Ensimmäinen ehtoollismessu pidetään juhannuksena. Ehtoollinen jaetaan turvavälein käsihygieniaa noudattaen. Messujen jälkeen ei tarjoilla kirkkokahveja sisätiloissa. Kolehtiin voi osallistua kirkon ulko-ovella jumalanpalveluksen päätyttyä.

Vesilahden kirkko on avoinna hiljentymistä ja vierailuja varten 1.6. alkaen arkisin kello 9-15, muina aikoina sopimuksen mukaan.

Kokoontumisrajoitukset koskevat myös kirkollisia toimituksia

Kokoontumisrajoitukset kirkossa ja muissa seurakunnan tiloissa järjestettävissä kirkollisissa toimituksissa 1.6 alkaen turvavälit huomioiden ovat seuraavat:

enimmäisosallistujamäärä on kirkossa 150, seurakuntatalolla 50 ja Narvan Kyläkirkossa 25 henkilöä. Kodeissa ja muissa yksityistiloissa toteutettaviin kirkollisiin toimituksiin voi osallistua enintään 50 henkilöä.

Kirkollisen toimituksen jälkeen perheen järjestämä kaste- tai hääjuhla tai muistotilaisuus on yksityistilaisuus, jota koskee 50 henkilön kokoontumisrajoitus. Vastuu yksityistilaisuudesta on sen järjestäjällä. Kokoontumisrajoituksiin liittyvästä päätöksenteosta ja päätösten toimeenpanon ohjauksesta vastaavat aluehallintovirastot.

Kesän kasvokkain tapahtuva viikkotoimintaa alkaa kesäkuun toisella viikolla

• Perheiden kesäkerho kokoontuu keskiviikosta 10.6. Narvan kyläkirkolla  klo 10-12 ja torstaista 11.6. alkaen pappilan pihapiirissä klo 10-12.
  • Pappilan pihajumpat (alkaa 17.6, parittomat viikot) ja kivisakastihartaus (alkaa 24.6.parilliset viikot) ovat vuorokeskiviikoin klo 18.
  • Torstaikahvit pappilan pihapiirissä torstaista 11.6. alkaen klo 13-15.
  • Nuortenillat nurkalla torstaisin 11.6. klo 17-21. Ohjelmaosuus klo 18.30 -19.30.

Tulethan mukaan kokoontumisiin vain terveenä!

Toimintaa koskevia määräyksiä ja rajoituksia päivitetään jatkuvasti saatujen virallisten ohjeistusten mukaisesti. Muutokset ovat siis mahdollisia.

Sat May 30 10:54:00 EEST 2020