Ensiviikolla on perinteinen hautausmaapäivä

Verenpisaroita kirkon pihalla myyntilaatikoissaan.

Hautausmaata laitetaan yhteisvoimin kesäkuntoon ensi viikon torstaista alkaen. Kaikki ovat  tervetulleita ostamaan Ala-Orvolan puutarhan paikalle tuomia kukkia jo kello 9 alkaen. Kukkamyynti tapahtuu kirkon parkkipaikalla. Perinteisesti myynnissä on ollut mm. verenpisaraa, annansilmää, pelargoniaa, samettikukkaa ja kukka-amppeleita. Kukkia voi ostaa sekä kotiin että hautausmalle istutettavaksi.

Päivän yhteinen osuus alkaa hartaushetkellä kirkossa

Klo 10 on kirkossa hartaushetki, jonka pitää uusi pappimme Varpu Miettunen. Hartauden päätteeksi juodaan kirkkokahvit ulkona ison kuusen alla. (sateen sattuessa sisällä).

Hautausmaan vesipisteet kastelukannuineen ovat normaalisti käytössä. Niitä saa vapaasti käyttää ja istuttaa omiakin kukkiaan omaistensa haudoille. Seurakunta aloittaa kukkaistutukset maanantaista 8.6. ja jos omaiset haluavat seurakunnan hoitovastuulla oleville haudoille vietyjä äitenpäiväkukkia itselleen, ne tulisi noutaa sitä ennen maanantaita 8.6.

Hautausmaapäivän aikana ja sen jälkeenkin haudanhoitokysymyksissä voit olla yhteydessä seurakuntamestari Päivi Saloseen.

Thu May 28 16:56:30 EEST 2020