Vesilahden seurakunnan päätöksiä

Vesilahden kirkko ja sen vieressä valaistu joulukuusi

Vesilahden seurakunnan kirkko ja Suomen suurin valaistu elävä joulukuusi

Vesilahden seurakunnan kirkkovaltuusto kokoontui 16.11.2023 srk.talossa. Kokous kesti pitkää, sillä käsiteltävää oli paljon. Seuraamassa oli kourallinen yleisöäkin. Tutustu tarkemmin käsiteltäviin asioihin lukemalla Vesilahden seurakunnan kotisivuilla kohdassa päätöksenteko ja kirkkovaltuusto nähtävillä oleva kirkkovaltuuston pöytäkirja.

Kirkkovaltuusto käsitteli tulevia energiaratkaisuja ja päätti aloittaa niiden toteuttamisen seurakuntatalosta. Hyväksyimme myös budjetin vuodelle 2024 ja vuoden 2023 määrärahamuutokset. Kirkkovaltuusto hyväksyi vuoden 2024 alusta voimaan tuleviksi: hallintosäännön, hautaustoimen ohjesäännön ja taloussännön.

Kirkkovaltuusto kävi pitkällisen ja perusteellisen lähetekeskustelun Vesilahden seurakunnan kirkkotilojen ja muiden tilojen käytöstä samaa sukupuolta olevien parien vihkimisiin ja avioliiton siunaamisiin ja juhlatilaisuuksiin. Vesilahden seurakunnan kirkkoneuvosto tulee tekemään asiassa päätöksensä kokouksessaan 23.11.2023.

Iloa ja Valoa elämääsi!

Toivotellen KirkkoHarri ja muu Vesilahden seurakunnan väki