Hyvää diakonian juhlavuotta!

Vesilahden seurakunnan diakoni Minna Alajoki Vesilahden pappilan oven edessä

Vesilahden seurakunnan diakoni Minna Alajoki

Minna diakoni tässä hei!

Tiesitkö,  että nyt on diakonian juhlavuosi. On kulunut 150-vuotta siitä,  kun ensimmäinen suomalainen diakonissa vihittiin virkaansa. Meilläkin täällä Vesilahden seurakunnassa tehdään diakoniatyötä monella eri tapaa. Itse olen tullut meidän Vesilahden seurakuntaan diakoniatyöntekijäksi vuonna 2005.  Olen saanut ja teen työtä eri ikäisten ihmisten parissa, mikä onkin suuri rikkaus työssäni. Toimintaa meillä on monenmoista.  Omaishoitajat tapaavat toisiaan kerran/kk ja ikäihmiset kokoontuu Olopäiville joka kuukausi Narvan kyläkirkolle tai kirkonkylän seurakuntatalolle. Vähävaraisten ruokailu on tarjolla joka maanantai seurakuntatalolla. Se on kaikille, joilla on taloudellisia ongelmia tai jotka kaipaavat toisten ihmisten seuraa. Lounas on maksuton. Topi-ryhmä kokoontuu myös seurakuntatalolla ja on työttömille ja päihdeongelmaisille suunnattu avoin ryhmä. Topin kanssa teemme retkiä ja leiripäiviä. Olen myös RE-sielunhoitoterapeutti. Jos koet tarvetta keskustelulle, niin ota rohkeasti yhteyttä. Olen myös mukana pitämässä perhe- ja päiväkerhoa lapsille pappilassa kahdesti viikossa. Tällä hetkellä olen ainoa 100 % diakoniatyöntekijä meidän Vesilahden seurakunnassa ja vastaan avustuksista KirkkoHarrin kanssa. Jos sinulla on taloudellisia huolia, niin ota yhteyttä. Muistathan, että diakonia-avustus on kuitenkin akuuttiapu. Pidempi aikaisessa avuntarpeessa ota yhteyttä kuntaan. On tärkeää, ettet jää askarruttavien asioiden kanssa yksin, vaan käännyt avun puoleen. Tiedoksi vielä, että meille on tulossa Pekka Simojoen konsertti kirkossa to 8.9.2022 klo 18.00. Olet lämpimästi tervetullut! meillä on myös diakonian ehtoollisjumalanpalvelus su 4.9.2022 klo 10.00 kirkossa. Toivottavasti nähdään sielläkin.

Toivotan meille kaikille oikein siunattua alkanutta syksyä ja diakonian juhlavuotta!

Sinua siunaten: Minna diakoni

2022-09-01 15:41:32.0