VIELÄ EHTII ASETTUA EHDOKKAAKSI...MUUTAMA PÄIVÄ ON AIKAA....SEURAKUNTAVAALIT TULOSSA VESILAHDEN SEURAKUNNASSA -  ASETU NYT EHDOLLE!

Seurakuntavaalit Vesilahden seurakunnassa. Arjessa ja pyhässä.

Seurakuntavaalit Vesilahden seurakunnassa

SEURAKUNTAVAALIT TULOSSA

ASETU EHDOLLE!

Ura päättäjänä on nyt mahdollista aloittaa Vesilahden seurakunnan kirkkovaltuustossa. Valtuutetuksi voi pyrkiä marraskuussa järjestettävissä seurakuntavaaleissa.

KirkkoHarri Vesilahden seurakunnasta toteaa, että

Luottamushenkilön rooli on seurakunnan päätöksenteossa tärkeä. Meillä on Vesilahden seurakunnan nykyisessä strategiassa lähtökohtana ajatus siitä, että seurakunta on "Ei kukaan yksin vaan me kaikki yhdessä. ME OLEMME SEURAKUNTA".  Jokainen meistä saa ja voi olla vaikuttamassa siihen, millainen tämä meidän historiallinen ja samalla hyvin nykyaikainen seurakuntamme on tänään ja millainen se on tulevaisuudessa. Vaalit tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden tulla ja olla yhdessä rakentamassa tuttua, turvallista ja ajan hermolla olevaa - maailman parasta Vesilahden seurakuntaa. TULE SIIS NYT MUKAAN!

Haluan rohkaista eri-ikäisiä seurakuntalaisia asettumaan ehdolle näissä tulevissa seurakuntavaaleissa.

Vaaleissa valittavat 15 kirkkovaltuutettua valitsevat kirkkoneuvoston, nimittävät toiminnallisten vastuuryhmien jäsenet sekä osallistuvat kirkolliskokouksen maallikkojäsenten valintaan. Seurakunnan luottamushenkilöt päättävät esimerkiksi seurakunnan kirkollisveroprosentista, talousarvioista, rakennushankkeista, avustuksista, monista työntekijävalinnoista, uusista viroista ja seurakunnan toiminnan painotuksista. Valtuutetut päättävät myös osaltaan, onko meillä oma itsenäinen Vesilahden seurakunta tulevaisuudessakin.

Ehdokkaaksi asetutaan valitsijayhdistyksen kautta. Kiinnostava lista voi löytyä esimerkiksi nykyisten luottamushenkilöiden kautta. Jos sopivaa listaa ei löydy, voi perustaa oman valitsijayhdistyksen. Ehdokkuudesta kiinnostuneita pyydetään pikaisesti ottamaan yhteyttä muun muassa nykyisiin valtuustoryhmiin. Nyt on aika toimia ehdokkaiden asettamiseksi.

18-vuotias kirkon jäsen, tule ehdolle!

Ehdokkaaksi voi asettua konfirmoitu kirkon jäsen, joka täyttää 18 vuotta viimeistään vaalipäivänä 20.11. ja on seurakunnan jäsen viimeistään 15.9. Ehdokkaita asettavaan valitsijayhdistykseen tulee kuulua vähintään kymmenen seurakunnassa äänioikeutettua jäsentä.

Seurakuntavaali-infoa saat täältä: Etusivu - Seurakuntavaalit

Kirkkovaltuuston puheenjohtajana tällä hetkellä toimii Anneli Kesola. Muiden luottamushenkilöiden tiedot täällä: kirkkovaltuusto - Vesilahden seurakunta

Lisätietoja: kirkkoherra "KirkkoHarri" Henttinen: harri.henttinen@evl.fi tai 050- 5210327.

Tietoja seurakuntavaaleista päivitetään Vesilahden seurakunnan vaalisivulle: seurakuntavaalit - Vesilahden seurakunta

Tärkeät päivämäärät

Ehdokasasettelu päättyy 15.9.
Mikäli et ole kirkon jäsen mutta ehdokkuus seurakuntavaaleissa kiinnostaa, liity ajoissa. Ehdokkaaksi voi asettua konfirmoitu kirkon jäsen, joka on seurakunnan jäsen viimeistään 15.9. ja täyttää 18 vuotta viimeistään 20.11.

Ennakkoäänestys 8.–12.11.
Ennakkoon voi äänestää kaikissa ennakkoäänestyspaikoissa. Muista ottaa henkilöllisyystodistus mukaan!

Varsinainen äänestyspäivä 20.11.
Vaalipäivänä voit äänestää vain oman seurakuntasi äänestyspaikassa. Äänestysaikaa on klo 11–20.

2022-08-15 18:24:00.0