Apua saatavissa - ota yhteyttä!

Paljon kynttilöitä palaa pöydällä

Valoa elämään - apua saatavissa Vesilahden seurakunnasta

Ihmiselämän erilaiset kriisit näkyvät perheiden ja perheettömienkin ja kaikenikäisten ihmisten arjessa monella tavalla. Taloudellisia haasteita voi aiheutua monesta syystä. Seurakunta haluaa tukea sinua arjesta selviytymisessä. Harkinnanvaraista apua arjesta selviämisen haasteisiin (mm. ruoka- tai muut välttämättömät hankinnat, kodin välttämättömät laskut, lasten/nuorten harrastuksista ja opinnoista aiheutuvat kulut) on tarjolla Vesilahden seurakunnan diakoniarahaston kautta.

Lisäksi Vesilahden Ylämäen Metsästysseura ry ja UPM on lahjoittamassa joulukuusia vähävaraisille lapsiperheille tai ikäihmisille, joille joulukuusen hankinta tai paikalleenasennus on mahdotonta tai vaikeaa. Ilmoita myös tästä tarpeesta suoraan Minnalle tai KirkkoHarrille.

Ota yhteyttä:

Diakoniatyöntekijä Minna Alajoki p. 040-8049109  tai  minna.alajoki@evl.fi  ; khra Harri Henttinen p. 050-5210327 tai harri.henttinen@evl.fi . Avustus on harkinnanvarainen, kertaluonteinen ja perhe- tai henkilökohtainen. Ennen avustuspäätöksen tekemistä suoritetaan hakijan elämäntilanteen kartoitus, mitä varten minä KirkkoHarri (= Harri Henttinen) tai Minna (= Minna Alajoki) otamme hakijaan yhteyttä ja sovimme henkilökohtaisesta tapaamisesta. Avun saaminen ei edellytä seurakunnan jäsenyyttä. Teemme moniammatillista yhteistyötä kunnan mm. sosiaalitoimen kanssa. Myös keskusteluapua on tarjolla. Ota rohkeasti yhteyttä meihin tapaamisen sopimiseksi!

Toivoen ”KirkkoHarri” ja Minna-diakoni

2023-12-01 10:00:28.0