Vesilahden seurakunnan logo ja motto: arjessa ja pyhässä.

Koululaiset ovat tärkeitä!

Vesilahden seurakunta kuuluu kuntaan, jonka jäsenistä 27% on alle 18-vuotiaita. Vuonna 2016 Vesilahdessa asui 1214 lasta tai nuorta. Seurakunta tapaa nuoria koulussa, retkillä ja leiripäivissä.

Perinteiseksi muodostuneet lasten leiripäivät pappilassa kokoavat koulun alkua edeltäviin päiviin mukavasti koulurytmiin totuttelevia alakouluikäisiä.  Kymppivuotialle seurakunta järjestää myös yhteissynttärit marraskuussa!

Keväällä 2019 ensimmäistä kertaa järjestettu kirkkoyö antoi unirauhan kirkossa 40 nukkujalle.

Syksyllä 2022 paikalla Yökirkossa leireili 13 leiriläistä!

Vietämme Lasten leiripäiviä Vesilahden seurakunnan Pappilassa 3.8., 4.8., 7.8. ja 8.8. Luvassa mukavaa tekemistä kesäloman viimeisiin päiviin. Päivät alkavat klo 9 ja päättyvät klo 15. Päivät sisältävät lounaan ja välipalan. Leiripäivien ohjelmaan sisältyy hengellistä sisältöä. Leiripäivän hinta on 5€/päivä. Leirimaksusta on mahdollista saada vapautus taloudellisin perustein. Asiasta voi olla yhteydessä Harri Henttiseen. Leiristä lisätietoja antaa Sari p. 040 804 9111. Jokaiselle lapselle pyritään mahdollistamaan osallistuminen vähintään yhteen leiripäivään. Ilmoittautuneiden määrästä riippuen osallistuminen myös useampaan päivään voi olla mahdollista. Otamme yhteen leiripäivään vain rajatun määrän leiriläisiä, joten ilmoittauduthan mahdollisimman pian. Mikäli lapsi on ilmoitettu useampaan kuin yhteen leiripäivään, ilmoitamme ilmoittautumisen sulkeutumisen jälkeen, mihin päiviin lapsen on mahdollista osallistua. Ilmoittautuminen päättyy 30.7.

Seurakunnan kerhoja ei tänä lukuvuonna valitettavasti ole. Jos sinusta olisi kerhonohjaajaksi, otathan yhteyttä!

tubecon-tapahtuman logo ja teema 2019: tulevaisuus.
Tubecon-tapahtumaan teimme retken myös viime vuonna 2019.

Kasvatuksen ohjaaja

Sari työskentelee Vesilahden seurakunnassa kasvatuksen ohjaajana.

Työni pitää sisällään erilaista viikkotoimintaa lapsille ja perheille, lapsille ja perheille suunnattuja jumalanpalveluksia ja muita tilaisuuksia, niiden suunnittelua ja toteuttamista.

Työhöni kuuluu myös lähetyssihteerin tehtäviä.

Teen yhteistyötä varhaiskasvatuksen ja muiden tahojen kanssa.

Tykkään lukea satuja, askarrella eri ikäisten kanssa ja hyödyntää musiikkia työssäni.

Moikataan kun tavataan!