Vesilahden seurakunnan päätöksiä

Näkymä Vesilahden hautausmaalta, jossa takana näkyy kirkon kellotapuli

Vesilahden seurakunnan kirkon kellotapuli

Vesilahden seurakunta piti vuoden 2023 viimeisen kirkkoneuvoston kokouksensa 23.11.2023.

Tutustu tarkemmin käsiteltyihin ja päätettyihin asioihin lukemalla Vesilahden seurakunnan kotisivuilla kohdassa päätöksenteko ja kirkkoneuvosto löytyvä nähtävillä oleva kirkkoneuvoston pöytäkirja.

Kirkkoneuvosto päätti valmistelun ja keskustelun pohjalta, että Vesilahden seurakunnan tilat ovat kaikkien niiden avioliiton solmivien parien käytössä, jotka pyytävät liitolleen siunausta ja haluavat tulla vihityiksi ja viettää hääjuhlaansa seurakunnassa. Päätöksestä äänestettiin ja jätettiin yksi eriävä mielipide.

Kirkkoneuvosto käsitteli kiinteän ja irtaimen omaisuuden luettelon tarkastajien kertomuksen ja irtaimistoluettelon ja hyväksyi Vesilahden seurakunnan diakonia- ja lähetystyön johtosäännöt sekä kolehtisuunnitelman kaudelle lokakuu 2023-tammikuu 2024. Lisäksi kirkkoneuvosto kävi lävitse seurakunnan metsätalouskatsauksen, jossa käytiin lävitse toteutettuja hakkuita ja niistä seurakunnalle koituneita puunmyyntituloja. Lisäksi keskusteltiin mm. myös metsänhoidollisista toimenpiteistä. Kirkkoneuvosto päätti lisäksi, millaiset kalusteet hankitaan juuri remontoituun kerhotaloon. Tulkaa tutustumaan viihtyisään kerhotaloon!

Tiedoksi saatetaan mm., että tulossa on Kirkolliskokouksen ja hiippakuntavaltuuston vaalit  13.2.2024 ja että 1. Adventtina 3.12.2023 Vesilahden kirkossa ”lauletaan Hoosiannaa” ja lisäksi vietämme kanttori Kaisu Erämaan sekä seurakunnan isosten tehtävään siunaamisia.

Kiitos kuluneesta vuodesta 2023 kaikille! Olemme saaneet rakentaa tätä yhteistä ja maailman parasta Vesilahden seurakuntaa rakentavassa yhteistyön hengessä. Meitä on kaikessa saanut siunata ja kannatella Jumala, joka todella on Rakkaus. Hän on sellainen Valo, jonka yhteydessä pimeydellä ei ole mitään sijaa.

IIoa ja Valoa Sinulle lähestyvään joulunaikaan ja uuteen vuoteen 2024. Me kaikki olemme Jumalan turvallisissa käsissä ja meidän kaikkien käy lopulta ihan hyvin.

Toivotellen KirkkoHarri ja koko Vesilahden seurakunnan väki!

HUOMIO: Vesilahden seurakunnan perinteinen joululehti 2023 on ilmestynyt ja nyt saatavissa kirkkoherranvirastosta ja seurakunnan tilaisuuksien yhteydessä ja perinteisistä jakopisteistä (mm. Lähde kirjastosta). Tervetuloa ilmoittautumaan jakoavuksi.

2023-11-24 18:51:00.0