Vesilahden seurakunnan uusi graafinen ilme otettiin käyttöön tänään piispanmessun yhteydessä

Kuvassa on tyylitelty kirkon katolla oleva kattoratsastaja seurakunnan logona, sinistä vettä ja kultareunai...

Seurakunnan uusi graafinen ilme ja logo yhdenmukaistavat seurakunnan viestintää.

2016-2020 strategiassaan Vesilahden seurakunta haluaa olla uskonyhteisö ja turvapaikka erilaisille ihmisille muuttuvassa maailmassa.  Seurakunta haluaa myös nostaa esiin arvoja; uskoa, toivoa ja rakkautta, jotka Vesilahden seurakunta haluaa toteutuvan suhteessa Jumalaan, lähimmäiseen ja luontoon.

Tarja Koveron suunnittelema ja yhdessä seurakunnan logotyöryhmän kanssa työstämä uusi graafinen ilme tukee Vesilahden seurakunnan strategian arvoja nostaen esiin seurakunnan kauimmas näkyvän merkin, kirkon katolla sijaitsevan kattoratsastajan, joka luo valoaan ihmisten arkeen ja pyhään. Tunnuksen valaistuista ikkunoista hohtaa kirkon keskeinen ilosanoma ja peuran väristä kirkkoa reunustavat arkisen ruskeat nurkkalaudat.

Avoin toinen seinä tuo esiin sen, että kirkkoon ovat kaikki tervetulleita. Ylinnä logossa on risti. Siihen saa turvata aina.

Vesilahden seurakunnan päävärinä on kirkon sisältä löytyvä tähtitaivaan sininen, joka nostaa katseet ja ajatukset kohti taivasta. Sinisen värin löydät myös näiden verkkosivujen yläpalkista.

Tehostevärinä on saarnastuolin ja kirkon käytävän punainen, joka kutsuu osallistumaan, kuuntelemaan sanaa ja käymään kohti alttaria.

Graafisessa ilmeessä on seurakunnan strategian esille nostamaa joustavuutta, elävyyttä, rohkeutta ja ajankohtaisuutta kuvaavat kaaret; veden, arjen, kultareunaisten pilvien ja Vesilahden paikkakunnan luonnon myötä.

Aiemmin tutuksi tullutta vaakunaa seurakunta käyttä edelleen tilaisuuksissa, joissa muutkin toimijat käyttävät vaakunaa.

Oheisesta pdf-tiedostosta löydtä lisätietoa ja ohjeita graafisesta ohjeistuksesta.

2019-12-01 15:54:00.0