Uusi kirkkovaltuusto aloitti toimikautensa

Kirkkovaltuusto ensimmäisessä kokouksessaan seurakuntatalolla.

Uusi valtuusto kokoontui ensimmäiseen kokoukseensa Vesilahden seurakuntatalolle torstaina 10.1.2019.

Kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Anneli Kesola ja varapuheenjohtajaksi Mari-Anne Luukas.

Kirkkovaltuusto valitsi myös vaalilautakunnan sekä kaksivuotiseksi toimikaudeksi kirkkoneuvoston varapuheenjohtajineen. Vastavalitun kirkkoneuvoston löydät täältä.

Edellisen kirkkoneuvoston valmistelujen pohjalta uusi kirkkovaltuusto päätti, että Kotkanpesän läheisyydessä oleva metsäalue "Rautialan metsä" erotetaan METSO-ohjelman mukaiseksi luonnonsuojelualueeksi. Metsäalue on korkeuseroiltaan vaihteleva luonnontilaisten suoalueiden, korkeiden kalliomänniköiden, kangasmetsiköiden ja pienvesien lähimetsien monimuotoinen kokonaisuus. Alueen virkistyskäyttö voi jatkua ennallaan.

Loppuvirtenä kokouksessa laulettiin virsi 443. Ensimmäisessä ja kolmannessa säkeistössä sanotaan:

"Annoit, Herra, tehtävän sinun seurakunnassasi. Tahdot meidän käyttävän oikein lahjat antamasi. Toimia suo avoimesti, luottamuksen arvoisesti,

"Yhteyttä meille suo, yhteinen on asiamme, yhteisymmärrystä luo koko seurakunnassamme. yhdessä suo suunnitella kuunnella ja neuvotella."

2019-01-10 19:53:00.0