Vesilahden seurakunnan logo ja motto: arjessa ja pyhässä.

Nuorille

Seurakuntaan ovat tervetulleita kaikenikäiset. Seurakunta olemme me. Seurakunnan nuorisotyö on rippikouluikäluokan ja sitä vanhempien parissa tehtävää kristillistä kasvatustyötä. Tavoitteena on luoda nuorille tila ja mahdollisuus kasvaa uskossaan rippikoulun jälkeen sekä auttaa nuoria löytämään oma paikkansa seurakunnasta.

NUVA eli Nuorten vaikuttajaryhmä.

1.7.2023 voimaan tulleen uuden kirkkolain myötä tulee myös Vesilahden seurakuntaan perustaa nuorten vaikuttajaryhmä. Vaikuttajaryhmän tarkoituksena on, että nuoret voisivat yhä vahvemmin olla mukana seurakunnassa tapahtuvassa suunnittelussa, toteutuksessa ja päätöksenteossa. Nuorten vaikuttajaryhmä edustaa Vesilahden nuoria seurakunnassa tapahtuvassa päätöksenteossa, ja viestii päätöksistä sekä edistää vuoropuhelua päättäjien ja nuorten välillä.

NUVA-ryhmään voi tulla mukaan Vesilahden seurakunnan jäsen, joka on konfirmoitu ja alle 29-vuotias. Ilmoittautumislinkin löydät sivun yläosasta. Tervetuloa mukaan vaikuttamaan!

Nuortenillat

Meillä on ilo ja kunnia toivottaa sinut mukaan seurakunnan nuorten toimintaan! 7.luokkalaiset ja sitä vanhemmat nuoret ovat tervetulleita nuorteniltoihin. Nuortenillat järjestetään seurakunnan omassa vasta remontoidussa nuoriso-/kerhotilassa. Nuorisotila sijaitsee seurakuntatalon takana olevan valkoisessa rivitalossa.

Klo 17.00 aukeavat ovet iltapalan merkeissä ja ohjelmaosuus on 18.30-19.30 (ja tästä osuudesta rippikoululaiset saavat merkintänsä), ilta jatkuu vapaan yhdessäolon merkeissä 21.30 asti.

Tulethan paikanpäälle vain terveenä! Muistetaan myös hyvä käsihygienia!

HUOM!

Kevätkaudella 2024

Ensimmäistä nuorteniltaa vietetään seurakuntatalolla uudessa kerhotilassa 19.1.2024 klo 17-21.30. Nähdään silloin !

Nuorteniltoja ei ole hiihtolomaviikolla 1.3. eikä pitkäperjantaina 29.3.

Kevään viimeinen nuortenilta on 31.5.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Hiihtolomaleiri 1.-3.3.

Hiihtolomalle tekemistä? Lähde mukaan nuorten viikonloppuleirille! Leirillä leikitään, saunotaan, pelataan, lauletaan, keskustellaan, rukoillaan, syödään, ulkoillaan, sekä opitaan tuntemaan Jumalaa ja muita ihmisiä paremmin. Tästä tulee jotain niin mieletöntä, ettei tätä leiriä kannata jättää väliin!

Kenelle?

Mukaan ovat tervetulleita kaikki 14–24-vuotiaat Vesilahden seurakunnan nuorten ja nuorten aikuisten toiminnasta kiinnostuneet.

Missä ja monelta?

Leiri pidetään Pappilanniemen kurssikeskuksella Sääksmäellä 1.–3.3. Lähdemme yhteiskuljetuksella klo 16.15 Vesilahden kirkolta. Saavumme Pappilanniemeen n. klo 16.45. Leiri päättyy sunnuntaina 3.3. klo 14, jolloin lähdemme yhteiskuljetuksella suuntaamaan takaisin Vesilahteen. Vesilahden kirkolla olemme n. klo 14.30

Mitä maksaa?

Leirin maksaa 35 €. Varaa mukaan tasaraha. Hinta sisältää ohjelman, kuljetuksen ja majoituksen, ruuan, ja hyvän seuran. Jos olet innostunut lähtemään mukaan leirille, mutta taloudellinen tilanne mietityttää, ota rohkeasti yhteyttä kirkkoHarriin (harri.henttinen@evl.fi, p. 050 521 0327)

Täältä: ILMOITTAUTUMINEN MUKAAN LEIRILLE

14 Kotiin lähtö

nuortenillan nuorisoa

Kasvatuksen ohjaaja

Sari työskentelee Vesilahden seurakunnassa kasvatuksen ohjaajana.

Työni pitää sisällään erilaista viikkotoimintaa lapsille ja perheille, lapsille ja perheille suunnattuja jumalanpalveluksia ja muita tilaisuuksia, niiden suunnittelua ja toteuttamista.

Työhöni kuuluu myös lähetyssihteerin tehtäviä.

Teen yhteistyötä varhaiskasvatuksen ja muiden tahojen kanssa.

Tykkään lukea satuja, askarrella eri ikäisten kanssa ja hyödyntää musiikkia työssäni.

Moikataan kun tavataan!

Seurakuntapastori, virkavapaalla 17.8.2024 asti.

Olen rippikoulun työalavastaava ja kasvatuksen seurakuntapastori. Pidän perhekerhoa Narvassa. Minua siis näkee melkein kaikessa rippikouluun liittyvässä, monissa perheiden jutuissa ja nuorten illoissakin olen säännöllisesti paikalla.

Tykkään leireillä ja pidän yhteisestä tekemisestä. Olen hyvä lukemaan satuja ja leikkimään legoilla, toki papin työt sujuvat luontevasti. Onneksi näissä kaikissa asioissa Jumala on mukana!