sinustako seurakuntapäättäjä kuva kirkon materiaaleista

Seurakuntavaalit 2022

Vuoden 2022 seurakuntavaalien varsinainen vaalipäivä oli 20.11.2022 ja ennakkoäänestys 8.-12.11.2022.

Seurakuntavaaleissa valittiin Vesilahden seurakunnan kirkkovaltuustoon 15 jäsentä tulevalle nelivuoitiskaudelle 2023 - 2026.

Äänestää voivat kaikki seurakunnan 16 vuotta täyttäneet jäsenet.

Tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä (avautuu uuteen ikkunaan)  pääset katsomaan tilastotietoja edellisistä, vuoden 2018 seurakuntavaaleista kirkon tilastokeskuksen verkkosivulta.

VESILAHDEN SEURAKUNNAN VAALIKUULUTUKSET:

Ilmoitus vaalipöytäkirjan nähtävillä olosta

Kuulutus seurakuntavaaleista

Kuulutus Vesilahden seurakunnan ennakkoäänestyksestä

Ilmoitus ehdokaslistojen yhdistelmästä Vesilahden seurakunnassa

Ehdokaslistojen yhdistelmä Vesilahden seurakunnassa

Ehdokasasettelua koskeva kuulutus

Äänioikeutettujen luetteloa koskeva kuulutus

Kirkkoherra

Olen Harri Henttinen ja Vesilahden seurakunnan kirkkoherra tai hauskemmin sanottuna ”KirkkoHarri”.

Olen pappi ja seurakunnan johtaja ja olen  työntekijöiden ja kaikkien viranhaltijoiden esimies. Olen myös kirkkoneuvoston puheenjohtaja. Minun kauttani asiat menevät kirkkoneuvoston ja kirkkovaltuuston käsittelyyn.

Asun kirkkoa vastapäätä Tapulinmäellä, mutta useimmiten minut löytää pappilasta, jos en ole jossakin menossa. Jos on asiaa, voit soitella tai lähettää sähköpostia tai muita viestejä. Pappilan ovikelloa voit aina soittaa, jos sisällä on valot aukioloaikojen ulkopuolellakin. Minulla on kilpikonna nimeltä Matteus. Olemme kumpikin kasvissyöjiä ja pidämme väreistä. Vesilahti on maailman paras paikka. Tervetuloa tutustumaan!

seurakuntavaalien banneri: uskottu toivottu rakastettu -tekstillä